Strona główna Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny WYSTRÓJ MALARSKI Malowidła ścienne w nawie głównej Malowany zaplecek ambony i ornamenty, 1. poł. XVII w.
część środkowa 2 × 0,8 m; część lewa 2,2 × 0,75 m; część prawa 2,6 × 0,75 cm
Nawa północna, filar pomiędzy 3. i 4. przęsłem od wschodu po stronie północnej.
______________________
____________________________
WPIS: © Monika Jakubek-Raczkowska & Juliusz Raczkowski, 2023
Liczne mechaniczne ubytki tynku do lica muru (zwłaszcza na narożach filara i w miejscach mocowań późniejszych obrazów, po których w strukturze tynku pozostały gwoździe), głębokie odspojenia (zwłaszcza po lewej stronie) i spękania tynku; gdzieniegdzie pobieżne (niescalone) uzupełnienia tynku; warstwa malarska silnie przetarta, szczególnie w partii dolnej całej kompozycji; z czerwonego wypełnienia pozostały tylko ślady. Boczne ścianki filara po stronie zachodniej były prawdopodobnie pokryte polichromią także u dołu, aż do posadzki (obecnie w tej części założony jest współczesny tynk).
Do czasów II wojny malowidło zasłonięte przez obrazy na płótnie z wyobrażeniami gołębicy Ducha św. i św. Piotra i Pawła.
Brak.
Brak.